Tarta z brokułami i łososiem

dnia

W tym przepisie zakochałam się pierwszy raz w momencie, gdy spróbowałam tarty na rodzinnej imprezie. Drugi raz zakochałam się w momencie przygotowywania i pieczenia. Smak, kolory, aromaty… nie ma nic piękniejszego w kuchni. 

Tartę robię poraz pierwszy, jednak na pewno nie ostatni. W przygotowaniu jest prosta, bardzo intuicyjna i właściwie bez wysiłku. Wszystkie składniki dostaniecie praktycznie w jednym sklepie. Połączenie tak banalne, ale tak piękne. To co najbardziej oczywiste potrafi zaskoczyć.

Brokułów nigdy nie lubiłam. Aż mnie odstraszały, jednak teraz na pewno będę je jadła i robiła częściej 🙂

Tarta z brokułami i łososiem

SONY DSC

Składniki:

  • łosoś norweski (może być taki, jakiego lubicie, można obrobić samemu, można kupić pokrojonego w plastry)
  • ciasto francuskie (nie, nie opanowałam jeszcze domowego ciasta francuskiego, ale kiedyś to zrobię)
  • brokuł
  • śmietana 18% (200 ml)
  • sól, pieprz
  • 4 jajka
  • mozzarella (najlepiej w kawałku)

Przygotowanie: 

  1. Na formęwysypać trochę bułki tartej, żeby ciasto nie zrobiło się wilgotne. Ja użyłam szklanej formy do tart.
  2. Rozłożyć ciasto w formie, odciąć nadmiar z brzegów. Formę wstawić do lodówki.
  3. Brokuły umyć, rozdzielić na różyczki i blanszować we wrzącej wodzie przez ok. 2 minuty. Następnie hartujemy. Przekładamy brokuły do wcześniej przygotowanej miski z zimną wodą, najlepiej z lodem. Ważne, żeby różyczki mogłby swobodnie w niej pływać. Dzięki hartowaniu, brokuł utrzymuje swój piękny zielony kolor.
  4. Po tym jak brokuły ostygną, wyjmujemy je z wody i osuszamy.
  5. Jajka i śmietanę roztrzepujemy w misce i doprawiamy do smaku.
  6. Łososia i brokuły układamy na cieście, zalewamy śmietaną.
  7. Na wierzch kładziemy pokrojoną w plasterki mozzarellę.
  8. Tartę pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni C przez 30 minut (do zarumienienia, ja piekłam 3 minuty dłużej).

Tartę można jeść na ciepło, ale równie dobrze smakuje po wystygnięciu. Cudowna przekąska, przede wszystkim nie jest w smaku ciężka, ponieważ nie zawiera wiele tłuszczu. Właśnie to przekonało mnie do jej zrobienia.

Smacznego! 

Jeden Komentarz Dodaj własny

  1. Storyland14 pisze:

    Smacznie,pięknie i kolorowo. Piękne zdjęcia ☺

Dodaj komentarz